Eventi di Giugno 2022 Feed RSS

30 - 31 Maggio e 1 Giugno 2022

Workshop "The soundscape approach for supportive and healthy built environments - techniques for field recordings, data collection, and design strategies"

Il Prof. Francesco Aletta del University College London will show during the workshop the approaches and the techniques for the optimal management of acustic in open spaces.

Aule Politecnico
ETEL Description
1 Giugno 2022

Technological challenges in motors and actuators development - Seminar

Fabio Faccini and Alessandro Fasolo- ETEL SA, Môtiers, Switzerland introduce the high technology skills of ETEL touch different areas concerning advanced mechatronics, motion control, precision actuators, torque motors and linear motors.

10.30 - Room 6C
Algortimo
6 Giugno 2022

I ricercatori del Denerg sviluppano gli algoritmi per disegnare nuovi materiali per non perdere energia

I materiali innovativi diventano un’opportunità per accumulare energia termica, così da superare il limite delle fonti rinnovabili: l’intermittenza. Lo dimostrano i ricercatori afferenti al laboratorio SMall del dipartimento Energia.

Michele Calì
15 giugno 2022

L'Accademia delle Scienze commemora il Prof. Michele Calì

Nel corso della adunanza della Classe di Scienze Fisiche, Matematiche e Naturali verrà commemorato il Prof. Michele Calì, già ordinario di Fisica Tecnica presso il Dipartimento Energia

16.00 - Accademia delle Scienze di Torino
16 Giugno 2022

Daniele Placido vince il Premio UIT 2022 per la migliore tesi di Laurea Magistrale

Daniele Placido, dottorando presso il Dipartimento Energia, vince il primo premio assegnato dall'Unione Italiana di Termofluidodinamica con la tesi "Object oriented modeling of LTS and HTS superconducting cables"

18 giugno 2022

Luisa Tolosano, dottoranda del dipartimento Energia "Galileo Ferraris" vince il premio Mela d'oro assegnato dalla Fondazione Marisa Bellisario

Il Premio Bellisario, giunto alla sua trentaquattresima edizione, premia nel 2022 la dottoranda Luisa Tolosano, laureata nel 2021 in Ingegneria Elettrica, e attualmente studente di dottorato presso il PEIC - Dipartimento Energia.

29 June 2022

A speech of Prof. Filippo Spertino in the frame of "Planning and Good Use of Green Electricity: How to effectively accelerate the green transition?"

The Next Generation Network (NGN) seeks to facilitate a successful transition into the power systems industry for early-career professionals and students by providing technical resources and networking opportunities for personal and echnical development.

17:00 - 18:30 On Line
30 Giugno 2022

Grid challenges with ultra-deep penetration of renewables and distributed energy resources: experiences from Australia

Prof. Pierluigi Mancarella, former student at Politecnico di Torino, from the University of Melbourne (Australia) will give a presentation on the Grid challenges and Australia experience